- О факултету
- Изабери ГРФ
- Упиши се
- Студије
- Наука и струка
- Документа
Грађевинарство |
Настава се изводи кроз предавања (презентације на рачунару) током којих се студенти упознају са основама објектно оријентисаног програмирања у Javi. Предавања су праћена вежбама на табли и у рачунарској учионици, где студенти користе програмско окружење BlueJ.
Упознавање студената са основним принципима објектно оријентисаног програмирања и дизајна. Упознавање са програмским језиком Java на основном нивоу.
Студенти су упознати са основним принципима објектно оријентисаног програмирања као што су објекти и класе, енкапсулација, наслеђивање, полиморфизам и др. Такође, студенти су упознати са основним елементима програмског језика Java.
Теоријска настава:
Уводни појмови: систем, модел, моделирање. Врсте модела: физички, математички, стохастички и детерминистички. Појам софтвера и софтверског дизајна. Фазе у развоју софтвера. Класичан приступ: процедурално програмирање. Објектнo оријентисани приступ: концепт објекта и класе. Стање објекта: атрибути. Понашање објекта: методе. Комуникација између објеката путем порука. Енкапсулација. Структурални UML дијаграми (класни, објектни, ...). Принцип уговора између класе и спољњег света: интерфејси. Принцип наслеђивања. Принцип полиморфизма. Пакети. UML дијаграми понашања (случајеви коришћења, активности...). Основе креирања графичког корисничког интерфејса. Event-driven програмирање. Израда документације.
Практична настава:
Основе коришћења BlueJ окружења. Основни конструкти програмског језика Java. Основни пакети java.lang, java.io, java.util и javax.swing. Примери који илуструју основне принципе из теоријског дела а који су везани за грађевинску струку.
1. David J Barnes, Michael Kölling, (2012.) Objects First with Java: A Practical Introduction Using BlueJ, Prentice Hall / Pearson Education