Визуелизација и презентација 3Д модела у геодезији [б2г3вп]

Студијски програм
Геодезија
Врста и ниво студија
основне академске студије
Статус предмета
изборни
ЕСПБ
3
Условни предмети
Бр. часова активне наставе - недељно
предавања
вежбе
други облици наставе
студијски истраживачки рад
2
2
0
0
Методе извођења наставе

Теоријски садржаји се излажу методом “ex catedra” уз подршку презентација на рачунару. Практичан део наставе се изводи на рачунару применом графичких софтвера у циљу визуелизације 3Д модела објекта и његове презентације.

Структура оцене - максималан број бодова 100
колоквијуми
семестрални
усмени
писмени
остало
30
0
0
30
30
Циљ предмета

Стицање знања о методама визуелизације 3Д модела објеката у геодезији, како би се исти могли презентовати коришћењем савремених графичких софтвера и применом технологија виртуелне реалности.  

Исход предмета

Студенти су обучени за креирање фотореалистичних приказа 3Д простора у виртуелном окружењу и њихово презентовање путем различитих дигиталних медија, као и за интерактивно повезивање реалних слика и дигиталних медија.

Садржај предмета

Теоријска настава: Приказивање 3D простора у виртуелном окружењу, природна и генерисана слика, представљање и дизајн погледа у компјутерској графици. 3D модели, просторно – темпорална визуелизација, креирање 3D сцене. Запреминско 3D моделовање (примитиви, NURBS), моделовање сложених објеката према реалним просторним подацима. Визуелизација моделованих објеката: материјал и текстура. Мапирање: Diffuse Map, Bump Map, раванско, кубусно, цилиндрично, сферно мапирање. Креирање осветљења (врсте и типови светлосних извора, паралелно и тачкасто осветљење, географска локација природног осветљења), сенке, позиционирање светлосних извора у циљу постизања фотореалистичних ефеката. Камере, 3D поглед, типови камера, таргет, контрола положаја камере, Walk and Fly, Постављање камере на путању, динамичка камера. Рендеровање (основе, врсте, подешавања). Обрада слике, презентација (врсте презентације, основни принципи естетике, припрема за штампу). Augmented reality (софтвер: Aurasma) – препознавање реалних слика (или објеката) и преклапање дигиталним медијима. Виртуелна реалност, компјутерски симулирано окружење, виртуелни артефакт, мултимодални уређаји. X3D приказ виртуелне стварности на интернету. City GML виртуелни градски 3D модели.

Практична настава: Визуелизација 3Д модела објекта, додавање атрибута материјализације, осветљења, перспективе и постављање у виртуелну 3Д сцену. Презентација добијених резултата - рендеринг, обрада слике, анимација. Коришћење техника аугментоване и виртуелне реалности.

Литература

1.     Marija Obradović, Računarska geometrija sa 3D modelovanjem, AGM knjiga, Beograd, 2010.

2.     Ratko Obradović,  Ivan Pinđer, Ivica Nikolić, Gojko Vladić: Dizajn prostornih oblika – Odabrana poglavlja, Fakultet Tehničkih nauka, Novi Sad, 2009.

3.     George Omura, Brian C. Benton: Mastering AutoCAD 2013 and AutoCAD LT 2013, AutoDesk, Official Training Guide, Indianapolis, Canada, 2012.

4.      Randy H. Shih, AutoCAD 2013 Tutorial, Second Level:3D Modeling, SDC Publications, 2012.

      5.    Azuma, R. A Survey of Augmented Reality. PRESENCE: Teleoperators and Virtual Environments ,               Vol. 6, No. 4,1997.

! Сајт је оптимизован за Firefox, Chrome и IE 9+           ЛуАн-011