- О факултету
- Изабери ГРФ
- Упиши се
- Студије
- Наука и струка
- Документа
Грађевинарство |
Аудиторна предавања уз помоћ презентационе технологије. Методске јединице праћене су одговарајућим задацима.Студентима је доступнo бесплатно развојно окружење IDLE, сајт предмета са књигом у пдф и штампаном формату, материјалом са предавања и објашњеним поступком за решавање задатака на вежбама.
Упознавање студентата са основним принципима процедуралног и објектно оријентисаног приступа у рачунарском програмирању и алгоритамског решавања проблема у инжењерској пракси.
Студенти су оспособљени да:
-анализирају проблем у основном домену и декомпонују га на једноставније потпроблеме
-објасне и примене основне алгоритамске технике за решавање проблема
-анализирају комплексност предложеног алгоритма
-објасне основне принципе процедуралног и објектно оријентисаног приступа у програмирању
-анализирају постојеће програме писане у програмском језику Пајтон
-саставе једноставније програме опште намене у језику Пајтон
-саставе програме за различите инжењерске потребе у језику Пајтон.
Теоријска настава:
Системи, модели и информације. Алгоритми и хеуристике. Програмски језици и парадигме. Основни елементи језика. Објекат као апстракција података. Основни типови (класе), оператори, аритметички и логички изрази, променљиве као објектне референце и именовање. Променљивост објеката. Гранања и петље. Итеративни алгоритми. Предефинисане и кориснички дефинисане функције. Функционална декомпозиција. Рекурзивни алгоритми. Текст, листе и торке. Скупови и речници. Комплексност алгоритама и асимптотске нотације. Алгоритми претраживања и сортирања. Комбинаторни алгоритми. Текстуалне датотеке и обрада изузетака. Одабрани текст алгоритми. Кориснички дефинисане класе и системска декомпозиција. Случајни бројеви и симулација.
Практична настава:
Анализа проблема, разматрање варијантних решења и писање одговарајућег програма. Вежбе на табли и у рачунарској учиноници, уз коришћење Python IDLE развојног окружења.
Основе програмирања у Пајтону. Милош А. Ковачевић, Академска мисао, 2017.